Tisdag..

hemma från skolan fortfarande, pga sjukdom.. Det verkar iaf som de börjar bli bättre har iaf inte haft feber idag men hostar fortfarande som en idiot även om jag har ätit 4 paket halstabletter och druckit 10 liter te:)
min dag har bestått av att sitta i pappas fåtölj och kollat på gossip girl, family guy, och en massa olika filmer, den sista filmen jag kollade på var en tecknad, den slutade med att ett oväder av  mat (?) förstörde hela världen typ? jag vet inte vad som har hänt med dagens samhälle.. men iaf, jag tycker jag har suttit här allt för länge nu, jag har helt enkelt bosatt mig i min pappas fåtölj? ; allt jag behöver står inom en halvmeters räckvidd runt fåtöljen, datorn står I fåtöljen, förlängningssladd är dragen till fåtöljen så jag kan ladda min mobil? och ja, det är bara början, som ni alla förstår så måste jag bli frisk innan jag växer fast i denna makalösa fåtöljen..

resten av texten handlar om varför jag hatar julen, så om du inte bryr dig, SLUTA LÄSA HÄR. ha de bra:)

En fråga jag har fått är varför jag inte gillar julen, antagligen har folk fått denna uppfattningen av mina senaste inlägg där jag klagar över att det snart är jul.. Det är så här; Jag, precis som alla andra barn, älskade julen när jag var mindre, även efter mina föräldrar skildes, för vi fortsatte att fira jul tillsammans allihopa.. men Sen dog min farmor (r.i.p) detta påverkade min pappa otroligt mycket, eftersom att min farfar dog när jag var liten så var farmor allt min pappa hade, och oss så klart. Men julen efter det var inte samma sak, alla var glada, alla skrattade och man kunde höra deras lycka och kärlek i hur dom pratade, utom pappa, han log, men i hans ögon kunde man se att han led. Jag har alltid varit känslig för hur min pappa mår, jag klarar inte av att se honom må dåligt. så var jul försökte jag så gott jag kunde för att muntra upp honom. men jag lyckades inte riktigt. jag förstår att det är jobbigt att fira jul med sin exfrus familj och så men han ville vara med oss..

Min pappa träffade sen en kvinna, Cia, dom blev tsm (och är tsm än i dag efter 5,5 år) men han fortsatte fira jul med oss och mammas sida av släkten, och det blev ist så att vi firade jul med Cia och pappa dagen innan julafton. Min mamma hade även träffat någon vid de laget, Micke, dem som känner mig vet vem micke är och vad han betydde för mig, för er andra kan jag ta en snabb förklaring ; min mamma hade träffat andra män innan micke, dom hade behandlat oss och henne på fel sätt, men när micke kom in i vår familj blev allt bra, jag har aldrig sett min mamma så lycklig, vi hittade på saker vi aldrig gjort förr för Micke var sån, han hade konstiga ideer för sig och när han hade bestämt sig för nåt så gav han sig inte, han blev som en pappa till mig, jag älskade honom över hela mitt hjärta. Men Micke hatade julen och allt som hade med den att göra, så han var aldrig med oss under jularna , och ofta var det även så att mamma och han gjorde slut i dem tiderna, och när allt sånt var över blev dem sams igen.

En dag bråkade mamma och Micke, väldigt mycket, dem gjorde slut men jag fick aldrig veta riktigt varför.. alla utom jag visste om bråket. det var någon gång i slutet av sommaren för några år sedan.. Dem slutade träffas men jag trodde så klart att dem skulle bli tsm igen, dem blev ju alltid de? Sista gången vi träffade Micke var på hösten/vintern ungefär i oktober/november tror jag. han var hur glad som helst och jag var överlycklig att se honom igen, det var ju så de började var gång, dem började träffas igen och sen blev allt bra? men inte denna gången.. det närmade sig jul och allt var som vanligt, jag visste ju om att han inte skulle komma hem till oss under den tiden för han gillade ju inte julen, men jag var 100 på att han skulle bli vän med mamma efter de och sen skulle dom gifta sig och allt skulle vara bra. 

Nyår, jag kom hem vid 11 tiden på morgonen, på kvällen skulle vi till hörby på fest och jag var jätte glad och såg fram emot det väldigt mycket. Jag kom in och samtidigt som jag vände mig om för att stänga dörren frågade jag när vi skulle åka, då kom dem tråkiga nyheterna... Vi skulle inte åka, Micke fanns inte mer, min värld rasade ihopa, jag tog av mina skor och stod och glodde framför dörren en lång stund innan ja kopplade vad mamma hade sagt.. Sen bröt jag ihop, jag, mamma och min syster låt i timmar och grät i mammas säng, och jag har aldrig kännt den känslan förrut. Micke hatade julen, det var den värsta tiden på året, för då var alla med sina familjer alla var lyckliga alla hade det dem ville ha och dem som dem ville vara med. utom han. Så natten innan Nyår tog han sitt liv.

Den kvällen kunde jag inte njuta av någonting, jag var i chock, jag gick runt, åt inte, kollade inte på raketerna klockan 12, gjorde ingenting.. kunde inte fatta vad som hade hänt.. I flera veckor efter de var jag fortfarande i chock, jag såg inte ens fram emot min egen födelsedag, jag brydde mig inte?

alla jular efter de;  allt kom tillbaka , allt kändes som skit.. Det ända ja kunde tänka på var hur han hade känt sig.. och så fortsatte de, precis som det inte var tillräckligt att se min egen pappa lida på julafton så fick jag sitta och tänka på de också? och då började även min mormor klaga på mig för att min pojkvän var ju inte SVENSK, ja min mormor och morfar har alltid haft höga förväntningar på mig, jag ska vara bäst i skolan, jag ska ha en svensk pojkvän jag ska var fin och blond hela mitt liv, HAJT!  och så känslig som jag alltid är på julen så är det väldigt lätt att knäcka mig just då. så min mormor fick mig till att gråta, på julafton..  Men, även om allt detta hade hänt, så var förra året de som fick mig att verkligen HATA julen; mamma hade ny pojkvän, (efter micke accepterade jag inte någon av hennes killar, som ni nog kan förstå) men iaf,helt plötsligt skulle pappa inte fira jul med oss? han skulle fira med sin flickväns familj, som jag aldrig ens  har träffat?! och vi , ja du, vi skulle fira med mamma, hennes nya pojkvän  och mormor och morfar.. Ni kan ju själv förstå att detta fick mig att bli galen, inte nog med att killen hade flyttat in till oss efter 2 månader utan han skulle även ta över min pappas plats på julafton?! inte en chans..  Jag var så arg den julen, det var helt sjukt, och min mormor slutade ändå inte klaga, så det slutade med att jag skällde ut min egen mormor på julafton, och efter alla dessa åren har jag äntligen beslutat mig för att livet hade varit såå mycket lättare utan julen , man kunde bara hoppat över allt springande i affärer och all stress och allt städande och bara hoppa fram till klockan 22.00 på nyår så hinner man festa lite sen e klockan 12 och nästa morgon börjar man om på nytt på ett helt nytt år..

Där har ni den hela sanna berättelsen i en lite kortare verson..


Kommentarer
Postat av: Vanja

Prutten min <3 :(

2009-12-10 @ 17:56:15
Postat av: aya

assååå ohhhh herregud älsklingen min, så klart började jag böla:'(



Rip till din farmor och micke. <3

Han& vi vet hur mkt du älskade honom, och saknar honom..

2009-12-12 @ 16:45:53
URL: http://alexandramarkovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0